Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Ürünün ayıplı olması halinde tüketiciler, satın alma bedelinin iadesini, ürünün ayıpsız muadili ile değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi yapılmasını ve ürünün ücretsiz onarılmasını isteme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir. Satıcı, tüketicinin talebine uymak zorundadır.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?
Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, telefonla veya sözlü olarak kusuru bildirmek mümkündür. Kusur bildirimi herhangi bir şekle tabi olmadığından, sunulduğunun ispatı da gayri resmidir. Bu, her türlü delille ispat edilebilir. Kusur bildirimi ayrıca dava açılarak da yapılabilir.
Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?
Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.
Satın alınan ürün teslim edilmezse neler yapabiliriz?
Buna göre, satılan mal alıcıya teslim edilmez ve alıcı ödemeyi yapmazsa, diğer taraf borcunun yerine getirilmesi için makul bir süre belirleyebilir veya hâkimden makul bir süre verilmesini isteyebilir. Satıcı ödemeyi yapmazsa, alıcı Türk Borçlar Kanunu’nun 125. maddesinde belirtilen seçeneklere sahiptir.
Ayıplı malı nereye şikayet ederim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.
Ayıplı mal iadesi süresi kaç gün?
Bu bağlamda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesi uyarınca ayıplı malların iade süresi, malın teslim tarihinden itibaren iki yıldır (taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirtilmediği takdirde). Konut veya tatil amaçlı gayrimenkul satışlarında bu süre beş yıla çıkar.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Tüketici hakem heyetinden tazminat talep edilebilir mi?
Tüketici, bu seçimlik haklardan herhangi birine ek olarak, 10/1/2018 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümlerine göre tazminat da talep edebilir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Aldığım ürün ayıplı çıktı ne yapmalıyım?
Başka bir deyişle, satın alınan ürünün ayıplı olduğu anlaşılırsa, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıl içinde tüketici hakem heyetine başvurulması gerekir.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Arızalı mal satışı halinde tüketici hakları. Bu isteğe bağlı haklar kapsamında tüketici aşağıdaki haklara sahiptir: Müşteri sözleşmeden cayma hakkına sahiptir ve iade talep edebilir, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirebilir veya ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep edebilir. Satıcı, tüketicinin bu talebini yerine getirmekle yükümlüdür.
Tüketici hakem heyeti ücretli mi?
Hayır, tüketici hakem heyetine başvuruda bulunmak için herhangi bir ücret alınmaz. Başvurunun incelenmesinde oluşan masraflar tüketici tarafından karşılanmaz.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
-Satıcıya derhal başvurulmalıdır. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmal ile işlediği bir ayıp varsa, bunu da derhal şikâyet etmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği ve ağır ihmali bulunmayan bir durum olmadıkça, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.
Kusurlu ürün kaç günde iade edilir?
1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Satış Yönetmeliği uyarınca Alıcı, satın aldığı ürünü teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma hakkını kullanarak iade edebilir.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
Kanun veya sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, maldaki ayıplardan doğan zamanaşımı süresi iki yıldır ve ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren başlar.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Merkezi”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” olarak hizmet vermektedir.