İçeriğe geç

Garantiye Giden Ürün Yapılmazsa Ne Olur

Garantisi devam eden ürün iade edilir mi?

Tüketici, kusura karşılık gelen bir geri ödeme talep edebilir. Tüketici, ürünün yenisiyle veya mümkünse daha kaliteli bir modelle değiştirilmesini talep edebilir. Satıcı, ürünü yenisiyle değiştirmeyi kabul ederse, şirket ürünü 30 gün içinde tüketiciye teslim etmelidir.

Garantiye giden ürün kaç günde gelmesi gerekir?

Bu süre binek otomobil, minibüs, motosiklet, karavan gibi araçlar için 45 iş günü, listedeki diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür. Azami onarım süresi ne zaman başlar?

Garantisi devam eden ürüne servis ücreti ödenir mi?

Garanti süresi içerisinde ürün, malzeme, işçilik veya montaj hatalarından dolayı arızalanırsa işçilik, parça veya diğer masraflar dahil olmak üzere ücretsiz olarak tamir edilir.

Yasal onarım süresi kaç gün?

Binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, ATV’ler, motosikletler, scooter’lar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve çekme karavanlar için azami onarım süresi 45 iş günü, diğer tüm mallar için ise 20 iş günüdür.

Kutusu açılan ürün iade edilir mi?

Ambalajı veya ambalajı açılmış ürünlerde dahi, satın alma işlemi internet üzerinden yapılmışsa tüketiciye genellikle cayma hakkı tanınmaktadır.

Bir ürün kaç defa garantiye giderse yenisi verilir?

Garanti süresi, malların teslimi ile başlar. Garanti süresi içerisinde gerekli olan tüm onarımlar ücretsiz olarak gerçekleştirilecektir. Onarım için gönderilen ürünler en geç 30 gün içerisinde onarılmalıdır. Garanti süresi içerisinde aynı arızayı iki kez veya farklı arızaları dört kez gösteren cihazlar ücretsiz olarak değiştirilecektir.

Serviste ürün 20 iş günü doldu ne yapmalıyım?

Tüketicilerin, servis onarımlı ürünleri 20. iş gününde teslim edilmezse Tüketiciyi Koruma Yasası kapsamında belirli hakları vardır. Ürününüzün onarım süresi 20 iş gününü aşarsa, tüketici olarak aşağıdaki haklara sahipsiniz: Ürün bedelinin iadesini talep edebilirsiniz.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvuru, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?

Bu bağlamda, ürünün tam bedeli ve ürünü iade etmek için yapılan kargo masrafları satıcı tarafından tüketiciye eksiksiz olarak geri ödenmelidir. Ürünün iadesi için yapılan kargo masrafları 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama yönetmelikleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı şirket tarafından karşılanır.

20 iş günü cumartesi dahil mi?

Hizmetin cumartesi günleri çalışıp çalışmadığına bakılmaksızın cumartesi günleri 20 iş günü olarak sayılır. Hizmet personelinin cumartesi günleri çalışıp çalışmaması hizmetin sorumluluğundadır, tüketicinin değil. Sadece tatiller ve pazarlar 20 iş günü hesaplamasında sayılmaz.

Servis gelmezse ne olur?

Okuyucumuza göre, işveren temelde fayda sağlama yükümlülüğünü yerine getiriyor, ancak okuyucumuzun faydalardan yararlanmasına izin vermiyor. İşverenin bu yaklaşımı haklı çıkaracak kesinlikle istisnai durumlar olmadığı sürece, okuyucumuz haklı bir sebepten dolayı bildirimsiz fesih hakkını kullanarak iş ilişkisini sonlandırabilir.

Ayakkabının ayağa vurması garantiye girer mi?

Ürünün bağcıklarının düzgün bir şekilde bağlanmasına ve ayağın ürün içerisinde hareketsiz kalmasına dikkat edilmelidir. Aksi takdirde hareket ürünün deforme olmasına neden olabilir. Ayakkabıda kullanıcıdan kaynaklanan darbeler, çarpmalar, sürtünmeler vb. Bu durumlar üretim hatası olmadığı için garanti kapsamında değildir.

Garantiye gönderilen ürün kaç günde gelmesi gerekir?

Ürünün azami tamir süresi 30 iş günüdür. Üründeki arıza 15 iş günü içerisinde giderilemezse, üretici veya ithalatçı, ürün tamamen tamir edilinceye kadar tüketiciye kullanımına uygun özelliklere sahip başka bir ürün sağlamakla yükümlüdür.

Tüketici haklarına nasıl şikayet edilir?

Başvuru, uyuşmazlığın konusunu içeren bir dava dilekçesi ve varsa ilgili destekleyici belgelerle tüketici hakem heyetine sunularak yapılır. Tüketici hakem heyetlerine başvurular, Ticaret Bakanlığı’nın internet sitesinde yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.

Fatura olmadan garanti belgesi geçerli mi?

Garanti süresi içerisinde garanti hizmetlerinden faydalanabilmek için, satış tarihi ve bayi kaşesi bulunan garanti belgesi veya faturanın ibraz edilmesi gerekmektedir.

Bir ürün hangi şartlarda iade edilir?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

İade kabul etmemek yasal mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Media Markt’ta açılmış ürün iade edilir mi?

Açılmış CD, DVD, kaset ve sarf malzemeleri vb. ürünlerin iadesi/değişimi yalnızca kanunda öngörülen hallerde mümkündür. Kurulu ve aktif hale getirilmiş ürünlerin (TV, ev aletleri, yazılım ürünleri vb.) iadesi/değişimi kanunda öngörülen haller dışında mümkün değildir.

Garantiye giden ürünün kargo ücretini kim öder?

Bu bağlamda, ürünün tam bedeli ve ürünü iade etmek için yapılan kargo masrafları satıcı tarafından tüketiciye eksiksiz olarak geri ödenmelidir. Ürünün iadesi için yapılan kargo masrafları 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu Kanunun uygulama yönetmelikleri uyarınca satıcı veya sağlayıcı şirket tarafından karşılanır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Hipercasino bahcesehir escort beylikduzu escort esenyurt escort istanbul escort atakoy escort esenyurt escort kumburgaz escort esenyurt escort avcılar escort sisli escort travesti escort beylikduzu escort beylikduzu escort beylikduzu escort umraniye escort pendik escort ataşehirescort istanbul escort istanbul escort avcılar escort şişli escort deneme bonusu
Sitemap